Kjøpsvilkår

Bruk navigasjonsmenyen under for å gå direkte til ønsket visning.

PRISER OG BESTILLING

Prisene er i norske kroner, inklusiv 25% mva.

Tilbudspriser gjelder ikke ved spesialbestillinger (f.eks: Andre fargevarianter og størrelser enn det som er oppgitt i tekstbeskrivelsen). I disse tilfellene gjelder ordinær pris om ikke annet er informert. Ta kontakt om produktet er på tilbud og ikke har valg som gjør at du kan velge ordinær pris og du ønsker en egen variant. Vi vil da publisere varianten for deg.

Tilbudspriser gjelder så lenge lageret rekker eller om annet er spesifisert. I enkelte tilfeller setter vi varer på tilbud som er utgående vare. Vi vil i slike tilfeller tilstrebe å markere varene som utgående. Imidlertid forbeholder vi oss retten til å avslå ordre i tilfeller hvor ordreantall er større enn antall på lager og vi ikke har intensjon om å ta varen inn igjen på lager. Vi prøver alltid å holde priser oppdatert men menneskelig feil kan oppstå, og vi kan derfor ikke levere varer som ved en feil har fått unaturlig lav pris.

Ved tilfeller hvor rabattkoden ikke legges automatisk i kassen, må denne legges inn i kasse og ikke på utsjekk side.

Normalt vil du motta ordrebekreftelse umiddelbart etter at du har plassert ordren. Om du ikke har mottatt dette, sjekk søppelmappe på epost kontoen din.

TRANSPORTØR

Alle ordrer over kr 1500,-  Leveres i Norge med speditøren. Har du sporingsnummer men ikke er blitt kontaktet for utlevering er det erfaringsmessig mest effektivt å kontakte transportør direkte.  Bring www.bring.no  / tlf 04045
Speditøren tar kontakt med deg per telefon før levering for å avtale leveringstidspunkt og leverer på hverdager innen tidsrammene du har valgt ved bestilling av ordren. Det er mottakers ansvar å påse at riktig telefonnummer er oppgitt i ordren.

Speditøren garanterer for levering innen 9 virkedager, men erfaringsmessig tar det 2-4 virkedager fra varen forlater vårt lager.

Ordrer under kr 1500,-  blir levert til nærmeste postkontor.

LEVERANSE

Du kan sjekke ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på Min konto :Mine bestillinger. Om varen er sendt fra vårt lager vil sporing være oppgitt her. Du kan også kontakte Transportør direkte: Bring tlf: 04045. Om du ikke finner oppdatert informasjon er dette mest sannsynlig fordi varene er i transport inn til vårt lager, send oss da gjerne en epost HER med ditt ordrenummer og vi oppgir estimert ankomst til vårt lager. Vi jobber alltid for at din bestilling skal ankomme deg så raskt som mulig, men reserverer oss for eventuelle forsinkelser som ligger utenfor vår kontroll (Force Majeure).

Om varen(e) er på lager, leveres ordren på normalt 2-4 virkedager ( Transportør garanterer for 9) etter bestilling og mottatt betaling.

Om varen ikke er på vårt lager og må bestilles, er leveransetiden normalt opptitt på produktsiden som lagerstatus.

Om varen er på lager men du ønsker å bestille variant av produktet, kan leveransetiden variere fra 6-15 uker etter bestilling. Du vil i slike tilfeller få oppgitt på produksiden hva som er leveringstid ved bestilling av variant.

Speditøren tar kontakt med deg per telefon før levering til avtalt adresse. 

Se fraktvalgene/leveringstider

Dersom mottaker ikke er tilstede ved avtalt leveringstidspunkt eller av annen grunn ikke kan motta varen, vil varen returneres til speditørens lokale lager. Lagerleie løper da med opp til kr 345,-,- per dag og belastes kunden. Kunden vil i tillegg overta risikoen for varene og kostnad for ny utsendelse. Etter 3 dagers lagerleie, forbeholder Thomas Hill  seg retten til å gi instruksjon om retur til vårt lager på kundens kostnad. Kostnader forbundet med retur av ordren og lagerleie vil bli trukket fra kundens betaling for ordren før refusjon av balanse blir foretatt.  Etter første melding fra speditør er det mottakers ansvar å avtale levering av varene innen 3 dager.

Utlevering fra Lager: Kunden vil bli informert når varene er klare og varene vil være satt til utlevering. i 3 virkedager etter informert via epost. Etter dette vil vår logistikkpartner tilbakeføre ordren til lager og det vil tilkomme kr 200 i ekstrakostnader for ny behandling av ordren. 

Thomas Hill AS har leveringsforbehold for enkelte områder hvor vi ikke kan overholde våre normale fraktpriser (Oversikt,pdf)  Forbeholdet gjelder også om du bor på strekning med bompengebelagt broforbindelse eller er uten broforbindelse. Ta kontakt for egen fraktsats. Vi tar forbehold om at vi kan ha glemt enkelte postnumre i oversikten.

Fri frakt over kr 15 000,-  gjelder kun om alle varene blir sendt samlet som 1 forsendelse. Varene leveres da ved inngangsdør gateplan 8-16 i hverdag.

I noen få områder har ikke transportør rutiner for på levere ut på kveldstid. Dette har vist seg å være vanskelig å fange opp på våre kunders bestillingstidspunkt. Vi tar defor forbehold om at transportør har kveldslevering i området. I tilfeller hvor dette ikke er rutiner for, vil differanse mellom betalt beløp for levert hverdag 08-16 og levert kveldstid etter 16 bli refundert til kunde.

Varer som er avtalt utlevert fra vårt lager må hentes innen 7 dager etter ankomstvarsel om ikke annet er avtalt. Overskrides dette, vil lagerleie på 60 kroner uken påløpe i perioden varen er på lager. Om ikke varen er hentet innen 14 dager etter purring fra Thomas Hill, vil varen bli gjort tilgjengelig for andre kunder samt at ny leveringstid kan påløpe.

Kunden er ansvarlig for å ta ta tilstrekkelig med mål av den tiltenkte plassen og informere seg om produktets mål oppritt på nettside for å sikre at produktet passer inn på tiltenkt plass og at transport innomhus er uproblematisk.

Ønsker du å endre adresse, ber vi deg sende en epost med ønsket leveringsadresse umiddelbart etter bestilling. Om varene allerrede er i transport til kunde på tidspunkt Thomas Hill blir varslet om adresseendring, forbeholder Thomas Hill seg retten til å fakturere direkte tilleggskostnad for transport. Denne må betales før varene utleveres.

FRAKTSATSER

Kasseverdi til kr 500: Kr. 99,-. Levert postkontor.

Kasseverdi til kr 1000: Kr. 199,-.  Levert postkontor.

Kasseverdi til kr 1500: Kr. 299,-. Levert postkontor.

Kasseverdi til kr 15000: kr. 698,-. Levert med transportør- Inngangsdør gateplan* 8-16 (man-fre)

Kasseverdi til kr 15000: 998,-. Levert med transportør - Inngangsdør gateplan* 16-22 (man-fre)

Kasseverdi til kr 15000: 1398,-. Levert med transportør- Bæres inn** 9-22 (man-fre) Bæres inn valget kan kun benyttes i tilfeller hvor det er heis mellom eventuelle etasjer hvor produktet får plass. Maks bærelengde 25 meter. Varen må kunne bæres av maks 2 personer.

Kasseverdi over kr 15000: FRI FRAKT ved kjøp over 15 000,-. Leveres på gateplan* 8-16 (man-fre)

Kasseverdi over kr 15000: 698,-. Levert etter klokken 16:00 (man-fre)

Kasseverdi over kr 15000: 1098,-. Bæres inn** mellom 8-16 (man-fre)

Kasseverdi over kr 15000: Kr 1098,-. Bæres inn** etter klokken 16:00 (man-fre)

Kasseverdi over kr 2000: Gratis henting på lager i Bergen, Varen må inspiseres for overflate og slagskader og aksepteres i overleveringsøyeblikk. Signatur på overleveringsdokument tolkes som at varen er feilfri.

Fraktsatser gjelder når hele ordren er sendt som 1 forsendelse. Om du ønsker å splitte opp i flere forsendelser tilkommer egen frakt i.h.t. fraktsatsene ovenfor. I tilfeller hvor du ønsker dette, ta kontakt med oss på firmapost@thomas-hill.no 

*Med gateplan menes nærmeste mulige plassering til inngangsdør med palletruck, levert på palle

** Transportør tilbyr ikke utpakking/montering av varer eller vekktransport av emballasje. Bæres inn valget kan kun benyttes i tilfeller hvor det er heis mellom eventuelle etasjer hvor produktet får plass. Maks bærelengde 25 meter. Varen må kunne bæres av maks 2 personer.

*** Ved eventuelle fri-frakt kampanjer vil billigste transport bli benyttet. Posten vil bli benyttet der opptil maksimal akseptert pakkestørrelse. Dette punktet omhandler ikke gratis frakt over kr 15000. "Bæres inn" omhandler kun leveranser hvor det er fysisk mulig for 2 personer å bære produktet til ønsket plassering.

VARERISIKOEN

Thomas Hill har ansvaret for varen inntil varen er blitt levert mottaker ved første avtalte forsøk. Om mottaker ikke er tilstede ved levering skal dette avtales i skriftlig form med Thomas Hill og mottaker overtar varerisiko. Om emballasjen er skadet må mottaker og transportør sammen inspisere varen før transporttør forlater området. Eventuell skade må merkes av i skadeskjema. 

Ved overlevering av vare fra lager overføres varerisiko til kunde . Det er derfor viktig å inspisere varen for synlige skader (skraper/slagskader/bruddskader) og andre belastningsskader som kan ha oppstått i transport. Thomas Hill er fremdeles ansvarlig for ikke-synlige skader på konstruksjon.   

Vi anser emballasje som en sentral del av produktet og det er viktig at emballasjen bevares inntakt inntil produktet er inspisert slik at varen ved bruk at angrerett eller skadevarsel kan returneres i godt sikret tilstand.

BETALINGSMETODER

Klarna Faktura

Med Klarna Faktura blir du fakturert når vi sender varen fra vårt lager. Betalingsfrist på faktura er 14 dager. Du har også mulighet til å delbetale med denne tjeneste. Du trenger kun å registrere personnummer og din folkeregistrerte bostedsadresse på nettside sikret av Klarna. Om du ønsker varen tilsendt til annen adresse enn registrert bostedsadresse, ber vi deg sende en epost med ønsket leveringsadresse umiddelbart etter bestilling. Om varene allerrede er i transport til kunde på tidspunkt Thomas Hill blir varslet om adresseendring, forbeholder Thomas Hill seg retten til å fakturere direkte tilleggskostnad for transport. Denne må betales før varene utleveres.

Har du problemer med å betale gjennom Klarna?: Ofte ser vi at dette raskt løser seg ved å ringe Klarna på telefon 21018991, eller via Chat på deres hjemmeside: https://www.klarna.com/no/kundeservice/. Erfaringsmessig blir henvendelsen raskt fulgt opp. Åpningstider er Man-Tor: 08-20, Fre 08-18, Lør-Søn: Stengt.

Mastercard og Visa via Klarna

Trekkes av kortutsteder fra din konto ved bestilling men trekkes av Thomas Hill når varen forlater vårt lager.

På alle betalingsmetoder trekker Thomas Hill dagen ordren forlater vårt lager mot ordreadresse.

I tilfeller hvor det skulle oppstå betalingskomplikasjoner ved trekk rundt benyttet betalingsmetode ved bestilling av ordre,  forbeholdes  retten til å kreve ordren innbetalt via andre overføringsmetoder. Thomas Hill har pant i varene inntil betaling for varene er mottatt på vår konto. 

PERSONOPPLYSNINGER

Thomas Hill AS behandler persondata ifølge lov om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

KORTINFORMASJON

Når du handler hos Thomas Hill AS med kort blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard, Klarna Faktura. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

FORCE MAJEURE

I de tilfeller hvor uforutsette hendelser som naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslutninger, større prisendringer, uteblitt leveranse fra underleverandører, streik og andre hendelser som ligger utenfor vår kontroll og som vanskeliggjør gjennomføring fra vår side, vil dette føre til at Thomas Hill AS befris fra gjennomføringen av avtalen.

GARANTI

Kjøpers garantitid for fabrikasjonsfeil løper i 5 år fra kjøper mottar produktet på alle produkter over kr 500 (gjelder for Norge). I kompensasjons tilfeller /refusjonstilfeller forholder Thomas Hill seg kun til registrert kunde i ordren, korrespondanse via epost oppgitt ved bestilling og overfører eventuell refusjon til konto oppgitt ved bestilling. Garanti gjelder ikke på generell slitasje.

Ved enighet om kompensasjon regnes kompensasjonen for varen "som den er" og videre garanti bortfaller.

ANGRERETT / RETURRETT

Angrerett/ Åpent kjøp gjelder i 14 dager etter at leveransen er mottatt. Utsendingsfrakt refunderes ikke. Returfrakt dekkes av kjøper. Adresse for retur er Bring Warehousing, Sandbrekkeveien 81, 5225 Midtun (Bergen).

Angreretten gjelder kun for varer som er ubrukt og i original og intakt forpakning og hvor original forseglingstype/metode er blitt benyttet ( normalt transperent tape).

Om kunder benytter sin angrerett/returrett i tilfeller hvor varen er blitt skreddersydd ( f.eks. egne farger og størrelser som ikke er oppgitt i selve tekstbeskrivelsen av produktet eller produktbbildet men som kommer som eget valg)  og produksjonen er ferdigstilt, forbeholder Thomas Hill seg retten til å beholde 30% depositum (Henvisning til forbrukerkjøpsloven).

Varens kostnad (med 30% trekk for depositum ved evt. skreddersøm) vil bli refundert etter at Thomas Hill har mottatt og inspisert varen på vårt lager ( Erfaringsmessig tar dette rundt 14 dager)  Om varen ikke er intakt ved mottatt retur, forbeholder Thomas Hill seg retten til trekke direkte kostnader i følge med re-emballering og evt prisreduksjon på produktet om det er skader på selve produktet.

Om kunden angrer før varene er mottatt og varene er sendt fra lager, dekkes transportkostnader tur/retur av kunde. Trekk for frakt for opprinnelig utsending til kunde vil bil trukket fra ved refusjon.  Ved mottatt vare ønsker vi følgende informasjon i forkant av retursending. A/ Navn på kunde i ordre B/Ordrenummer C/Artikkelnummer på returvare. D) Bakgrunn for å angre E/Antall kolli F/ Kontunummer for refusjon. For forenklet behandling av returvare anbefaler vi å benytte følgende skjema

Last ned skjema for angrerett: NYNORSK - BOKMÅL

REKLAMASJON

Ved skadede eller feilsendte varer, skal reklamasjon skje skriftlig og dokumentert med bilder umiddelbart og aldri senere enn 2 virkedager. Ved ufullstendig dokumentasjon vil kunde bli informert via epost med skadevarslingsskjema. Denne må returnerers fullstendig innen 1 virkedag. Skade varslet via telefonsamtale er ikke gyldig. Frist er relatert til den skriftlige dokumentasjonen. My vare vil bli sendt ut med mindre varen ikke er gått ut av vårt sortiment. Om vi ikke har varen på lager vil du kunne få pengene tilbake og vi betaler og ordner med retur frakt. For raskest mulig behandling, ta kontakt gjennom følgende skjema

TILBUD OG KAMPANJE

Vi publiserer fortløpende kampanjer og tilbud på produkt/ordre/betalingsbetingelser og annet. Våre kampanjer og tilbud har ikke tilbakevirkende kraft. Om kunden avbestiller for deretter å nyte godt av kampanjer og tilbud ved å bestille på ny, viser vi til forbrukerlovens kapittel 8, paragraf 41 og kapittel 11,paragraf 52. Rabattkoder er kun aktive om varen ikke allerrede er rabattert. Kun 1 rabattkupong kan benyttes per kjøp. I kampanjer med fri frakt hvor kunden ikke henter vare eller kansellerer ordre, forbeholder Thomas Hill AS seg retten til å trekke fra reelle kostnader i følge med frakt ved refusjon av ordrebeløp. Rabattkoder er kun gjeldende på ordinære priser om ikke annet er oppgitt. Endel av våre produkter har prisgaranti, Dette gjelder i tilfeller hvor identisk vare er tilgjengelig for normalt salg på nettsider i Norge. Unntak fra dette er priser som kan relateres til opphørssalg og lignende. Poster med informasjon om tilbud fra 3djepart vil være gjeldende om varen også er registrert på tilbud på forhandlerens nettside på dagen Thomas Hill blir opplyst om tilfellet).  

TRANSPORTSKADE

Er emballasjen eller varen skadet ved mottagelse av leveransen ber vi om at du, sammen med speditøren skriftlig noterer dette på den følgeseddel som du signerer. Beskriv skaden og be også speditøren om underskrift. Ta vare på emballasjen til du har inspisert varen for skader. Eventuelle skader på emballasje er viktig å dokumentere både for vår kompensasjon fra transportør i tillegg til sikring av varen ved retur. Retur uten original emballasje er på kundes ansvar.  Kontakt kundeservice for mer informasjon.

TRYKKFEIL OG FARGEGJENGIVELSE M.M.

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil, brister i informasjon samt feilaktige spesifikasjoner på hjemmesiden. Dette gjelder også bilder, som kun kan anses å ha illustrativt formål og at farger gjengis forskjellig på ulike skjermer/produkter. Det er en fordel å kalibrere dataskjerm for å få riktig gjengivelse av farge. I en rekke tilfeller er det mulig å bestille fargeprøver.

SITTEKOMFORT FOR VÅRE MØBLER

Vi benytter medium hardhet som standard i alle sitteflater. Dette gjør vi for å optimalisere levetid på produktet. For å oppnå en mykere sitteflate, benyttes skum med lavere tetthetsgrad. Dette kan føre til at skummet over tid former seg etter trykket mot overflaten. Produkter med mykere sitteflater kan leveres etter avtale.

STOFF OG FARGEPRØVER

Vi sender ut stoffprøver på de produktene der du ser ikonet for fargevalg eller bilder av fargevalg, Oppgi A)Navn B) Adresse C/ Fargekode, og vi sender dette i posten til deg : kundesenter@thomas-hill.no.

INTERNASJONALE LEVERINGER/ INTERNATIONAL ORDERS

We do also deliver outside Norway. However the payment has to be settled through bank transfer. Prices are based on shipping volume and destination. Therefore, please send us a list of items you are interrested in and we will return information about freight cost.Please contact us on: kundesenter@thomas-hill.no. Free freight is not applicable. Outbound/return freight is covered by customer in the event returns should be requested. 

KUNDESERVICE

Om du har noen spørsmål, ta kontakt med vår kundeservice på tlf. 55 33 61 46 ( 9 - 16 man - fred ) eller send en email til oss på: kundesenter@thomas-hill.no.